Методичні рекомендації щодо складання розкладу уроків у 1 класі НУШ
До нового навчального року лишається ще понад два місяці, але
вчителі початкових класів, проходячи очні та дистанційні навчальні сесії, вже
ставлять запитання: як скласти розклад в НУШ за програмою О.Савченко (НУШ-1) та
Р.Шияна (НУШ-2).
Стверджувати, що розклад має бути за єдиним зразком абсолютно
неправомірно, оскільки кожна школа має свої індивідуальні умови та особливості,
які не завжди дозволяють укласти розклад навчальних занять для 1 класу за всіма
вимогами і правилами.
Так, відповідно до філософії НУШ, в контексті курсу "Я досліджую
світ" доцільно проводити ранкову зустріч/ранкове коло. І якщо за програмою
Р. Шияна (НУШ-2) цю практику організувати дещо простіше, адже інтегрований курс
може бути в розкладі кожного дня, то коли проводити ранкове коло за програмою
О.Савченко (НУШ-1)? Спробуємо розібратись.
За програмою НУШ-1 інтегрований курс «Я досліджую світ» включає
3 освітні галузі: природнича – 2 год, соціальна та
здоров'язбережувальна – 0,5 год, громадянська та історична – 0,5
год. При такій градації немає змоги чітко поділити навчальний матеріал.
(Наприклад: в понеділок інтегруємо природознавство (0,5 год) й основи здоров'я
(0,5 год), у четвер – природознавство (0,5 год) і громадянську та історичну
освіту (0,5год); а на п'ятницю лишається ціла година природознавства. А як же
інтеграція?)
Не варто перейматись. Підручники укладені таким чином, щоб
реалізувати вимоги програми, тож інтеграція змісту буде відбуватись на кожному
уроці.
Ще один нюанс. Наприклад: у школі лише один вчитель, який
викладає іноземну мову, та й той працює за сумісництвом. Зрозуміло, що предмет
«Іноземна мова» бажано не ставити першим і останнім уроком і «ні в якому разі
не в четвер, бо то ж розвантажувальний день!»…. Але, виходячи з вищевказаних
умов, просто нереально поставити «Іноземну мову» 2-4 уроком для всіх початкових
класів. Що робити?
Не біда. Нехай цей урок стоїть першим уроком: вчителі іноземної
мови саме зараз проходять тренінги, які допоможуть їм провести ту ж ранкову
зустріч у 1 класі….англійською/французькою/німецькою (потрібне підкреслити)
мовою. Ну, а чому ні? В такому випадку іноземна мова може стояти й першим
уроком. Адже привітатись, поговорити про настрій та емоції, налаштуватись на
дружні взаємовідносини в класі можна й іноземною мовою.
І ще один маленький нюанс: представлений розклад навчальних
занять за програмою НУШ-1 – це лише одне бачення одного
вчителя. Якщо ви вважаєте неприпустимим урок навчання грамоти в четвер – будь
ласка, ніхто ж не змушує його ставити саме тоді. Але якщо врахувати, що грамоті
навчати можна не лише за прописами, годину сидячи над зошитом, то навіть такий
«серйозний і складний урок», навіть у такий день як четвер може бути
розвантажувальним :))
Немає коментарів:
Дописати коментар